Ik kom uit een familie van smeden, die sinds lange tijd met metaal werkt, niet alleen kostbare maar ook ijzer en andere minder kostbare metalen.

Op jonge leeftijd leerde ik de techniek van 'verloren was' in ons familie-bedrijf. Ik was 7 jaar en hielp mijn vader met het afwerken, poetsen en kneden van zijn werkstukken. Toen mijn vader overleed in 1983, werd mijn oudere broer de leider van de workshop en ik heb met hem gewerkt tot 1990. Ik werd nieuwsgierig naar het gebruik van andere materialen, en besloot gebruik te maken van steen en hout, materialen die nog steeds in gebruik waren bij veel artiesten onder ons.

In 1992 exposeerde ik mijn eerste werken op de Ouagadougou International Fair for Handicrafts; vanaf toen ging ik gebruik maken van meer materialen. Op het ogenblik maak ik veel gebruik van gevonden materialen. Dit is belangrijk voor mij vanuit een ecologische en economische standpunt, en in verband met de lage kosten.
Mijn werk reflecteert gebeurtenissen uit het dagelijks leven, en soms vluchtige beelden die ik probeer te vangen, om zodoende de tijd te stoppen.
Sinds 1993 woon ik in Ouagadougou.

VERENIGING
Fragmenten van twee culturen

Het thema 'vereniging' is het resultaat van een samenkomst van twee observaties:
Allereerst de visie van iemand uit 'het Zuiden', net gearriveerd in Amsterdam, die geconfronteerd wordt met een communicatieprobleem, in de breedste zin van het woord: 'mondialisering', overeenkomsten die men kan aanwijzen tussen de Nederlandse cultuur en die van mijn land, ongeacht de afstand die ons scheidt; de kleuren van de schilderingen op de ramen van huizen zijn voor mij de kleuren die ik zie op de maskers in mijn land.

Ten tweede, meer opzienbarend voor mij, is het feit dat veel objecten hier weggegooid worden als vuilnis. Voor mij is het een gelegenheid om te leren, maar ook om te laten zien dat we, ondanks onze materiele problemen en gebrek aan infrastructuur, we inspiratie kunnen putten uit traditie en eigentijdse kunstwerken kunnen maken met weinig middelen.

Curriculum Vitae