Re: Onrust in zimbabwe, malawi en mozambique

14 September 2003 19:34
hallo sandra, wij zijn terug uit afrika sinds 25.08.2003. We verbleven voornaamlijk in zambia en waren ook een vijftal dagen in Zimbabwe. Zimbabwe zit inderdaad in een neerdalende spiraal. Hun geld vermindert elke dag in waarde zodat ze enorm op zoek zijn naar dollars en euro's. Verder is er geen diesel of benzine te verkrijgen of toch heel moeilijk en meestal via de zwarte markt. Dat was ook de reden waarom we niet verder dan hwange nationaal park gereisd zijn. Ik heb me in dit land wel geen enkel ogenblik onveilig gevoeld maar je voelt dat het onstabiel is en dat hongersnood niet veraf meer is. Jullie vertrekken in het regenseizoen, dan zullen waarschijnlijk toch weer meer vruchten en groenten te vinden zijn voor de plaatselijke bevolking wat het dagelijks leven voor hen iets gemakkelijker zal maken (denk ik) en tijdelijk weer een beetje stabieler. we ontmoetten 4 jonge lifters : twee jonge meisjes van 21 (zwitserland)en een koppel van 25 uit zweden. Deze laatsten reisden met een zimbabwaanse vriend wat waarschijnlijk wel een voordeel is. deze mensen hadden zimbabwe al helemaal doorgereisd (meestal liftend of per trein) en ook zij hadden nog geen onveilig gevoel gehad. De enige raad die je mijns inziens moet opvolgen is dat je misschien best 'savonds niet meer hoeft te liften of grote verplaatsingen moet doen.
geniet, afrika is echt de moeite en als je nog vragen hebt mag je mij altijd mailen !
Onderwerp Auteur Bekeken Gepost

Onrust in zimbabwe, malawi en mozambique

Sandra 6487 13 August 2003 14:14

mieke 2428 14 September 2003 19:34

EmMa 3629 16 February 2006 11:48

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen