Fulani fluit ook wel Tambin of Pheul flute genoemd

27 November 2002 15:53
Ik speel sinds een jaar of 3 Djembé en was in het voorjaar opzoek naar info over het bespelen van de Balofoon. Al zoekende op het net kwam ik terecht op www.fulaflute.net en wat ik daar toen hoorde.... ik was verkocht! Er werd daar zo prachtig fluit gespeeld dat ik onmiddelijk het CDtje heb aangeschaft. En, zo als het waarschijnlijk met meer mensen gaat, wilde ik graag ook zo'n fluit hebben. En daar stuite ik dus op een groot probleem, hoe kom je aan aan zo'n fluit?
Na contact te hebben gehad met de maker van de CD ben ik zelf aan de slag gegaan om er zelf een te maken. Ondertussen heb diverse goed gelukte exemplaren gebouwd en gebruik ik ze tijdens de optredens van mijn djembégroep. Ondertussen ben ik nog steeds op zoek naar een orgineel.

Mijn vraag is de volgende: Zou iemand die naar Guinee reist de moeite willen nemen om ter plaatse, indien verkrijgbaar in Conakry e.o., zo'n orginale Fulani fluit, ook wel Tambin of Pheulflute genoemd, voor mij te willen kopen. Ik zou je er zeer dankbaar voor zijn!
Met vriendelijk groeten,

Marco Schaap
Onderwerp Auteur Bekeken Gepost

Fulani fluit ook wel Tambin of Pheul flute genoemd

Marco Schaap 4447 27 November 2002 15:53

Re: Fulani fluit ook wel Tambin of Pheul flute genoemd

Ton Griffioen 2337 22 January 2006 12:41

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen